CUDowny Kalendarz Adwentowy

Kalendarz   Adwentowy

Grudzień to dla wielu z nas czas podsumowań. Kończący się rok sprzyja refleksjom i planowaniu nowych wyzwań. W naszym blogowym projekcie grudzień to też czas wyciągnięcia wniosków i dumy z osiągnięć. A każdy kto zrobił chociaż krok w stronę zdrowia może być z siebie dumny!

W tym miesiącu w podcastach i wpisach będę cię zachęcać do ugruntowania się w prowadzeniu zdrowego stylu życia. Najbardziej sprzyjają temu codziennie podejmowane małe decyzje, oczywiście te prozdrowotne. Codzienne małe wysiłki mają znaczenie. Jeden zdrowy posiłek, jedno warzywo, 5 minut aktywności. Myślę, że zwrócenie na to uwagi jest tym bardziej potrzebne teraz w tych czasach zamknięcia i ograniczeń, kiedy zewsząd straszą nas konsekwencjami braku ruchu. Przeraża mnie to zwłaszcza w kontekście młodych osób, które popadają w skraje relacje: restrykcyjne diety i ekstremalne ćwiczenia. Pamiętaj, że ważniejsza jest regularność i dbanie o codziennie podejmowane decyzje, a nie wariactwa raz na kwartał!

I właśnie dlatego, żeby przekonać się jak dobrze na nasze zdrowie fizyczne i psychiczne działają małe wyzwania zapraszam do udziału w Cudownym Kalendarzu Adwentowym!

Na czym polega wyzwanie?

Na codziennym wykonywaniu przynajmniej jednego kroku w stronę zdrowia. Przygotowałam listę wyzwań na każdy dzień. Możesz podejrzeć je poniżej. Do pobrania będzie również arkusz do zaznaczania swojej skuteczności. Zadania dotyczą szerokorozumianego zdrowia fizycznego i psychicznego, bo przecież jesteśmy całością. Każde zadanie możesz pogłębić jeżeli chodzi o czas czy ilość, ja stawiam przed tobą plan minimum. Dostosuj go do siebie!

Codziennie na moim Instagramie w stories znajdziesz grafikę z wyzwaniem na nowy dzień. Dodam też jakieś dodatkowe wskazówki lub inspiracje. Kolejne ułatwienie, nie będziesz musiała szukać! Dodatkowo mam nadzieję, że podzielisz się swoimi działaniami z innymi. Oznacz mnie na zdjęciu, stores, a ja udostępnię u siebie.

Kalendarz adwentowy nie musi być tylko dla dzieci! Dorośli również mogą uprzyjemnić sobie czas oczekiwania na święta, dodatkowo nie zapominając w tym czasie przygotowań o chaosu o sobie!

Lista wyzwań z Kalendarza:

  • Znajdę 5 minut czasu tylko dla siebie.
  • Zacznę dzień od 10 minut rozciągania.
  • Dodam warzywo do każdego posiłku.
  • Zrobię świeży sok, dodam imbir i kurkumę.
  • Pójdę na conajmniej 15 minutowy spacer.
  • Wypiję ziołową herbatkę. ( polecam pokrzywę z mango od lipton)
  • Zrobię tyle przysiadów, ile mam lat.
  • Przygotuje duży dzbanek napoju zimowego: woda, miód, imbir, kurkuma, goździki, cynamon, kardamon.
  • Zjem conajmniej 3 warzywa o różnych kolorach.
  • Założę aplikację do mierzenia kroków i zrobię conajmniej 5 000. Jeżeli mam już mapkę, zrobię o 1000 kroków więcej niż dnia poprzedniego.
  • Przygotuje na śniadanie owsiankę w zimowym klimacie: piernikową, z pomarańczą, z gruszką i cynamonem. ( Inspiracja przepisowa tutaj)
  • Zrobię 5 głębokich oddechów i wykonam choćby najłatwiejszą, jedną asanę z jogi. (lista łatwych asan tutaj)
  • Uśmiechnę się do siebie w lustrze rano i postanowię tego dnia nie narzekać.
  • Zrobię obiad inny niż zwykle, przepis znajdę w książce kucharskiej.
  • Przetańczę jedną świąteczną piosenkę.
  • Napiszę na kartce 5 rzeczy, za które jestem wdzięczna.
  • Zaplanuje dokładnie kolejny dzień (zadania, posiłki, aktywność).
  • Przygotuje ciasto z warzywem (marchewkowe, buraczane, z batatem).
  • Zrobię krótki trening dla wybranej części ciała (kręgosłup, brzuch, ramiona, u Oli Żelazo znajdziesz krótkie, konkretne filmiki)
  • Zastanowię się, czy jest ktoś komu chciałabym coś wybaczyć. A może sobie? Poszukam argumentów dlaczego warto.
  • Zrobię świąteczną dekoracje DIY.
  • Przez cały dzień będę pilnować swojej postawy ciała – ma być wyprostowana.
  • Zjem rybę na obiad z nowego przepisu. (Pomocna jak zawsze Kwestia Smaku)
  • Znajdę 5 minut na delektowanie się herbatą. Zwrócę uwagę na ilość dostarczonej wody.

Poniżej znajdziesz grafikę na dzisiejszy dzień.

Zapraszam do pobrania Arkusza podsumowania. Pokoloruj obrazek każdego dnia, kiedy wypełnisz zadanie. Określ nagrodę na koniec, ale zadbaj o przeżycia i zdrowe rozwiązania w ramach nagrody.

Działajmy w tym grudniu i twórzmy magię, mimochodem dbając o zdrowie! Dołączysz?

Anna Paluch