Plan dbania o CUD w 2019 roku

Po przerwie świątecznej i hucznym sylwestrze wracacie, mam nadzieję do wspólnego ze mną dbania o CUD w tym, nadchodzącym roku. Wiem, że osoby, które planują i organizują sobie systematycznie czas, nie potrzebują noworocznych postanowień, ja jednak lubię tą magię zmieniającego się kalendarza i chętnie zamykam i podsumowuję, a także otwieram i planuje kolejne cele na najbliższy czas. Sęk tylko w tym, żeby to były realne do wykonania cele na cały zbliżający się rok, a nie wielki, ale słomiany zapał na kilka tygodni. Tylko cierpliwość i systematyczność może nas uratować w dążeniu do lepszej wersji siebie. Jeśli chcemy efektów trwałych i skutecznych to liczy się nie tylko plan, ale i jakość naszych działań. Zadbajmy w tym roku o systematyczność. Mam pomysł jak to zrobimy.

1.Wyznaczymy sobie główne tematy w kontekście CUDu na każdy miesiąc nowego, 2019 roku. Wybrałam takie tematy, które są ważne, dotyczą sfer zarówno psychicznej jak i fizycznej, a o których znaczeniu zdarza nam się zapominać, czy traktujemy je po macoszemu. Przedstawiam moje propozycje:

  • Styczeń miesiącem: dbania o kręgosłup dosłownie i w przenośni
  • Luty miesiącem: dbania o relacje (ze sobą, innymi, w domu i w pracy)
  • Marzec miesiącem: dbania o pamięć i wspomnienia 
  • Kwiecień miesiącem: dbania o włosy, skórę i paznokcie
  • Maj miesiącem: dbania o planetę
  • Czerwiec miesiącem: dbania o brzuch
  • Lipiec miesiącem: dbania o regenerację
  • Sierpień miesiącem: dbania o radzenie sobie z przeciwnościami,
  • Wrzesień miesiącem: dbania o uważność i zwolnienie tempa
  • Październik miesiącem: dbania o regularność, nawyki i dobrą rutynę
  • Listopad miesiącem: dbania o odporność
  • Grudzień miesiącem: dbania o radość cieszenia się drobiazgami

Na ten moment to hasła, w które można wpleść wiele treści i wskazówek dotyczących dbania o ciało i umysł w poszczególnych sferach. Każdy miesiąc będzie rozpoczynała lista pomysłów do zrealizowania w kontekście przewodniego tematu, z możliwością druku i oznaczania. Mam nadzieję, że dołączycie do ich wypełniania.

2. W związku z tymi tematami będą pojawiały się wpisy tematyczne na blogu, ale również inspiracje, wskazówki, wiadomości z placu boju dotyczące wypełniania list. Gdzie szukać informacji i inspiracji?

  • Blog i strona Dbam o CUD na FB, tam znajdziecie linki do wpisów.
  • Grupa FB Dbam o CUD, miejsce na pytania, refleksje, dyskusję, własne rozmyślania i wasze pomysły. Wszystko w temacie projektu – tam znajdziecie.
  • Mój instagram będzie miejscem, gdzie pokaże wam moje zmagania w wersji zdjęciowej. Chętnie też udostępnię wasze działania w kontekście poszczególnych miesięcy. Wystarczy mnie oznaczyć, dodawajmy też hashtagi: #dbamocud i #dbamocudstyczen i kolejne miesiące.
  • Newsletter, który traktuję jako formę listu, osobistego, dla tych, którzy naprawdę chętnie poznają mnie bliżej. Również w tym projekcie, będzie to możliwość spotkania się z wami i opowiedzenia kolejnych historii o tym, jak udaje nam się dbać o CUD. 

Po co to wszystko?

Ponieważ to dla mnie forma internetowej grupy wsparcia, która motywuje, przypomina, dodaje energii do działania. Mogłabym starać się rozwijać w tych tematach, które wybrałam bez dzielenia się tym, na prawo i lewo, ale znam siebie, wiem, że szybko zrezygnuje. Jesteście dla mnie gwarantem mojej systematyczności, tak naprawdę jesteście moim gwarantem zdrowia, czy ja mogę być tym samym dla was? Czy możemy być takim gwarantem dla siebie nawzajem? Mam nadzieję, że tak. Z tego powodu projekt 80 dni dookoła zdrowia cieszył się takim powodzeniem i mam nadzieję, że tak będzie również z naszym Planem dbania o CUD na rok 2019. Czekam na wasze komentarze i doświadczenia. Mamy przed sobą cały rok, ale małymi krokami sprawimy, że to będzie kolejny dobry rok, w którym z taką samą troską potraktujemy różne części ciała nie zapominając o duszy i umyśle, stawiając je na równi z ciałem. 

Pamiętajmy, nie zawsze musi być idealnie, natomiast ważne, że się staramy i wiemy, że ktoś inny również się stara. 

Już jutro pierwszy wpis dotyczący głównego tematu na ten miesiąc: kręgosłup i lista pomysłów jak o niego zadbać. 

Dołączycie do projektu? Czy na któryś z miesięcy nie możecie się doczekać?

CUDownego Nowego Roku nam życzę!

 

Anna Paluch

Anna Paluch

Jestem psychologiem, psychodietetykiem, specjalistą ds. żywienia, trenerem w Psychologia w Polsce, właścicielką Gabinetu Psychodietetycznego Flow by Ania, autorką projektu “80 dni dookoła zdrowia”, E-kursów "Zaprojektuj Swój Zdrowy Styl życia", czy "Psycho dla dietetyka" ale przede wszystkim lubię i chciałabym inspirować do wprowadzania zmian w swoim stylu życia. Na zdrowie należy patrzeć całościowo i naprawdę trwałe i skuteczne efekty to wynik działań w wielu obszarach. Jednak te kroki są małe i bezbolesne, w ten sposób budują nasze nawyki i zostają z nami na dłużej w przeciwieństwie do szybkich rozwiązań i restrykcji. Szukanie sposobów dzięki narzędziom psychologicznym jak i dietetycznym w podnoszeniu jakości naszego życia jest moją pasją.
Anna Paluch
PODZIEL SIĘ!
Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someoneShare on Google+0Pin on Pinterest0