Przeżyj magiczną jesień

Czy ty też nie możesz uwierzyć w to, że to już ostatnie trzy miesiące 2018 roku przed nami? Czas mija, ale mam nadzieję, że was to nie przeraża. Przy tym naszym planowaniu, wypełnianiu list TO-DO, osiąganiu celów, rzeczywiście czas jakby przyspieszał, dlatego chcę cię dzisiaj zachęcić do uważności i celebrowania jesieni. To czas naturalnych zmian i warto stworzyć trochę magicznych momentów w najbliższym czasie. Zdrowie to dbanie o ciało i ducha, ale nie tylko listą celów i zadań, aby dobrze się czuć i mieć energię do działania, a zwłaszcza do wypełniania kolejnych stron planerów warto się zatrzymać, zrelaksować, pocelebrować, zrobić coś nowego i niecodziennego.

Dlaczego warto wprowadzić kilka bardzo jesiennych rytuałów?

  • uważność na mijający czas – niech zapachy, kolory, przy których się zatrzymamy przypomną nam o kolejnych zmianach w naturze, o kolejnym minionym procesie kiełkowania, wzrostu, dojrzewania i zbierania plonów. Nie dlatego, żeby straszyć się przemijalnością, dlatego by doceniać, że możemy obserwować te zmiany i by zauważać jak i my się zmieniamy, uczymy się, dystansujemy, po prostu dojrzewamy.
  • robienie czegoś po raz pierwszy – warto, aby na twojej liście magicznych rytuałów znalazło się kilka nowości, może przepis, książka, rodzaj muzyki, czynność, której nie próbowałaś: zupa z dyni, malowanie obrazu, własnoręczna dekoracja, próba zrobienia pięknego zdjęcia. Mam nadzieję, że w moich propozycjach znajdziesz coś, czego jeszcze nie próbowałaś.
  • pomagają radzić sobie z obniżonym nastrojem czy tzw. jesienną chandrą – poprzez odwracanie uwagi, zachęcanie siebie do wyzwania, robienia czegoś nowego, a więc z uważnością. To rutyna i stereotypowe postrzeganie jesieni może nas wpędzić w chandrę, ale otwarcie się na innej aspekty poza długimi, zimnymi wieczorami może być bardzo uzdrawiające. Stawianie sobie kreatywnych zadań do wykonania zabiera ci po prostu czas na narzekanie na deszcz. 
  • to fizyczna i psychiczna regeneracja – magiczne rytuały to nie ciężary do dźwigania, to nie test do wykonania, to małe przyjemności, które zrelaksują i rozluźnią. Oprócz ciśnienia spowodowanego potrzebą jak najbardziej efektywnego zakończenia roku, daj sobie chwile czasu na magiczne momenty.
  • obudzą w tobie kreatywność, dodadzą energii do nowych działań – relaks, aromaterapia, czy nabycie nowych umiejętności często bywają czynnikami wyzwalającymi dla kreatywności, nowych zawodowych pomysłów. Często oderwanie i zwrócenie uwagi na coś innego, pozwala znaleźć rozwiązanie starego problemu. Możemy spojrzeć na zadanie zupełnie z innej, przyjemniejszej perspektywy, z wanny, otuleni zapachem cynamonu i wanilii, znad garnka z parującą zupą z dyni, czy siłując się ze słoikami wypełnionymi pieczonym jabłkiem. Sprawdź, w którym ty momencie doznasz olśnienia. 

Lista magicznych, jesiennych rytuałów do wykonania

Możesz wybrać coś z mojej listy, może być inspiracją dla swojej własnej, jednak nie kończ na jednym rytuale, nawet powtarzanym, ilość też ma znaczenie.

  • jesienna dekoracja domu z dyniami ozdobnymi, świecami, kasztanami, liśćmi, uruchom kreatywność (mój minimalizm widoczny na zdjęciu),
  • potrawa z dyni, znajdź przepis, który cię zainteresuje albo zaszalej z własnym pomysłem, mi się marzy amerykańskie pumpkin pie ,
  • jesienna kąpiel z aromaterapią: cynamon, wanilia, lawenda, czekolada, imbir
  • porządny peeling całego ciała, u mnie cynamonowy,
  • przygotowanie grzanego wina: z miodem, goździkami, cynamonem, kardamonem, rodzynkami, orzechami i pomarańczą,
  • przygotowanie prawdziwej czekolady do picia, u mnie: rozpuszczona w mleku gorzka czekolada z dodatkiem przypraw i miodu,
  • dla weekendowej rozpusty kończymy okres serników na zimno i zaczynamy okres brownie i ciasta marchewkowego,
  • wieczory z zapachowymi świecami,
  • malowanie obrazu w długie wieczory, brak talentu nie jest dobrą wymówką, bo jest genialne ipicasso.pl i malowanie po numerach, sprawdźcie koniecznie, 
  • stworzenie jesiennej playlisty, dla mnie to czas dla Florance ❤️
  • poszukanie i obejrzenie filmu z motywem jesiennym,
  • próbowanie różnych herbat z dodatkami: syrop malinowy, syrop agrestowy, imbir, rozmaryn,
  • celebrowanie picia gorącej kawy w pięknej filiżance,
  • nowy jesienny dodatek do domu: koc, poduszka, obrus, świeca,
  • ubranie bardzo jesienne: w kolorze lub fakturze: sweter, czapka, chusta, rajstopy,
  • spacer przez jesienny las,
  • spróbowanie swoich sił w robieniu na drutach lub haftowaniu serwety na zimę,
  • napisanie opowiadania,
  • zrobienie jednej porcji konfitury z jabłek,
  • upieczenie bardzo jabłkowej i bardzo cynamonowej szarlotki,
  • jesienna podróż w piękne, polskie miejsce, 
  • wieczór grania w planszówki lub karty ze znajomymi,
  • jesienny kolor na paznokciach: bordo czy nude?
  • ostatnie ognisko z kiełbasą na patyku przed zimą,
  • zasadzenie rośliny w ogrodzie i czekanie na jej wiosenne rozwinięcie: u mnie rabata z różami,
  • mocna kawa, cynamonowe bułki i kryminał Camilli Lackberg – kto czytał ten wie, o co chodzi,
  • poszukaj zdrowych przepisów z czosnkiem, imbirem i eksperymentuj dla odporności,
  • jesienny makijaż: nowe cienie czy mocna szminka, a może beże?
  • wypełnienie szklanego wazonu darami jesieni,
  • rozwiązywanie krzyżówek,
  • ułożenie dużych puzzli, wspólnie lub samotnie,
  • jesienna sesja zdjęciowa jako autor lub model,

Tyle moich propozycji, co dodacie?

 

 

 

Anna Paluch

Anna Paluch

Jestem psychologiem, psychodietetykiem, specjalistą ds. żywienia, trenerem w Psychologia w Polsce, właścicielką Gabinetu Psychodietetycznego Flow by Ania, autorką projektu “80 dni dookoła zdrowia”, E-kursów "Zaprojektuj Swój Zdrowy Styl życia", czy "Psycho dla dietetyka" ale przede wszystkim lubię i chciałabym inspirować do wprowadzania zmian w swoim stylu życia. Na zdrowie należy patrzeć całościowo i naprawdę trwałe i skuteczne efekty to wynik działań w wielu obszarach. Jednak te kroki są małe i bezbolesne, w ten sposób budują nasze nawyki i zostają z nami na dłużej w przeciwieństwie do szybkich rozwiązań i restrykcji. Szukanie sposobów dzięki narzędziom psychologicznym jak i dietetycznym w podnoszeniu jakości naszego życia jest moją pasją.
Anna Paluch
PODZIEL SIĘ!
Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someoneShare on Google+0Pin on Pinterest0