gmw2nz7jgre-jez-timms

Ledwo udało się strawić pozostałości po świętach, bo oczywiście było za dużo, a przecież nie może się zmarnować. Tak więc dopiero, co uprzątnęłaś lodówkę, nie możesz patrzeć na mięso, a tu Sylwester i domówka! Zapewniam Cię, wszyscy są porównywalnie przejedzeni i również nie mogą patrzeć na potrawy, które przodowały u nich przez Święta. Z tego powodu czy sama organizujesz Sylwestra czy świętujesz u przyjaciół możesz iść w klimaty fit, jeżeli chodzi o przygotowanie. 

Jakie lekkie przekąski Sylwestrowe mogą znaleźć się na stole?

1. Orzeszki, pestki i suszone owoce. Polecam prażone i solone migdały i pestki dyni. Produkty do chrupania zawsze się sprawdzą. Możesz też zrobić mieszankę suszonych owoców: żurawina, morele i daktyle. Będzie słodko, ale bez przesady. 

2. Mozzarella, pomidory i awokado z dodatkiem bazylii. Na talerzu układaj plastry sera, pomidora i awokado. Dopraw i posyp posiekaną bazylią – przyda się na trawienie. Możesz też postawić na różnorodne sery i winogrona lub figi czy pomidorki koktailowe dla złamania smaku. Taka deska na pewno będzie się cieszyć większym powodzeniem niż talerz wędlin.  Nie chcesz być fit? Podgrzej małe oscypki w piekarniku i podaj z konfiturą z żurawiny. Ta przekąska jest unisex – każdemu dogodzi!

3. Lekkie sałatki z owocową nutą. Po majonezowych, sytych sałatkach czas na lekką wersję. Mam dla ciebie dwie propozycje:

Sałatka z winogronem i pistacjami

– sałata lodowa,
– uduszony w drobną kostkę filet z kurczaka,
– białe winogrona pokrojone na połówki,
– pistacje obrane i drobno pokrojone,
– wszystko polane sosem jogurtowym i doprawione pieprzem i solą

Rukola z pomarańczą

-rukola
– pomarańcza pokrojona w kostkę,
– garść orzechów nerkowca,
– pokrojone w paski cienkie plastry szynki długo dojrzewającej
– sos vinegret: oliwa, odrobina soku z cytryny, odrobina miodu

Chcesz więcej sałatkowych inspiracji? Pisałyśmy już o naszych pomysłach tutaj!

4. Paprykowe łódeczki. Masz potrzebę bycia bardziej kreatywną? Sporządź fit farsz, którym możesz wypełnić łódeczki z papryki, ale również inne warzywa (ogórek, małe pomidory) czy białka ugotowanych jajek. Aby zrobić farsz wystarczy kostka białego twarogu zmielić widelcem lub blenderem z jogurtem naturalnym, aby miał kremową konsystencję, a do farszu możesz dodać co lubisz: posiekaną paprykę, tuńczyka, szynkę, ogórka, koperek, cebulkę, rzodkiewkę. Wypełnij wybrane warzywo i możesz przyozdobić wędzonym łososiem lub ulubionymi ziołami (mięta, bazylia, kolendra).

5. Sałatka owocowa na słodko opcjonalnie z lodowym sorbetem z mrożonych owoców. Masz naprawdę dobry blender? Zmiksuj zamrożone truskawki i banany i owocowy sorbet gotowy. Podaj z pokrojonymi, świeżymi owocami – cytrusy, banany, ananas. Posyp ziarnami granatu i deser na bogato!

Szalejecie na sylwestra czy stawiacie na kuchnię fit? Pamiętajcie, lekko też może być pysznie! Jakie są wasze pomysły na lekkie dania na kolejny świąteczny weekend?

 

Anna Paluch

Anna Paluch

Jestem psychologiem, psychodietetykiem, specjalistą ds. żywienia, trenerem w Psychologia w Polsce, właścicielką Gabinetu Psychodietetycznego Flow by Ania, autorką projektu “80 dni dookoła zdrowia”, E-kursów "Zaprojektuj Swój Zdrowy Styl życia", czy "Psycho dla dietetyka" ale przede wszystkim lubię i chciałabym inspirować do wprowadzania zmian w swoim stylu życia. Na zdrowie należy patrzeć całościowo i naprawdę trwałe i skuteczne efekty to wynik działań w wielu obszarach. Jednak te kroki są małe i bezbolesne, w ten sposób budują nasze nawyki i zostają z nami na dłużej w przeciwieństwie do szybkich rozwiązań i restrykcji. Szukanie sposobów dzięki narzędziom psychologicznym jak i dietetycznym w podnoszeniu jakości naszego życia jest moją pasją.
Anna Paluch
PODZIEL SIĘ!
Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someoneShare on Google+0Pin on Pinterest0