photo-1444594975920-e69885b357d5

Jesień dzieli ludzi prawie tak jak polityka. Mamy fanów szarości, podmokłości, którzy dzięki długim wieczorom będą mieć czas na pracę i nie będzie ich rozpraszało słońce. W opozycji są meteopaci, którzy na wszelki wypadek już narzekają i ci od jesiennej depresji, którzy chowają się pod kocem, również na wszelki wypadek. Jesień ma urok. Przeplata kolorową, polską, złotą szatę z mgłami i melancholią. Możemy czerpać z tego czasu- naturalnych zmian i nie zasypiać. Można się bezkarnie smucić i do woli zachwycać kolorami, chociaż jesienne mimozy już nie dotrwały. Doceń ten czas refleksji na planowanie, organizowanie, układanie swojego życia zanim wkroczysz w nowy rok, dobrze byłoby obrać strategię. Jesień to czas, który temu sprzyja. A przy okazji jesienią można…

Poznaj nasze sposoby na jesienny czas! 

Czy Twój nastrój sprzyja refleksji, czy po wakacjach masz mnóstwo energii, nie ważne. Wybieraj, działaj i odhacz większość na liście rzeczy do zrobienia jesienią:

  • zbieranie kasztanów, gładkich i błyszczących, możesz zrobić dekoracje albo iść o krok dalej: ludziki, ale te które dopiero, co spadną z drzewa są takie piękne…

  • spacer w lesie brodząc w liściach,

  • spożywanie nieograniczonej ilości herbaty z cytryną i miodem – bezkarnie

  • wieczorne seanse filmowe,

  • wieczorne seanse książkowe,

  • grzane wino – nigdy nie smakuje lepiej,

  • poranna mgła, nie wiadomo czy przyniesie  piękny czy pochmurny dzień,

  • chodzenie w kaloszach do każdej stylizacji,

  • wykorzystywanie dyni na wszystkie sposoby w kuchni,

  • czas na przemyślenie, refleksję

  • oczyszczający płacz ze ścianą deszczu jadąc samochodem,

  • stworzenie jesiennej playlisty,

  • zmiana aktywności fizycznej z outdooru na indoor

  • lub zakup ocieplanego stroju biegowego,

  • czarne grube rajstopy i sportowa sukienka

  • grube, luźne swetry – chyba, że kogoś gryzie wszystko swetropodobnego :(

  • kolorowe parasole, o których trzeba pamiętać,

  • spacery nocą …o 18

  • wycieczki bez tłumów – koniec sezonu,

  • klimatyczne, magiczne, nierzadko przebierane imprezy,

  • bezkarne dosypianie w weekendy – przecież jest ciemno!

  • nieograniczony dostęp do zapachu pomarańczy i cynamonu,

  • mandarynki, mandarynki, mandarynki

  • możliwość wyjścia z nieumytą głową – czapka!

  • możliwość zakupu kolejnych szalików i chust,

  • rozgrzewające przyprawy,

  • rozgrzewające masaże,

  • nielimitowane kąpiele w wannie – dla rozgrzania

  • możliwość odsprzątania się, odprasowania i zrobienia porządków w dokumentach,

  • zaczynamy nowy serial?

  • można wysępić trochę troski będąc obłożnie przeziębionym,

  • można zacząć zajadać konfitury…na zimę….

  • można po raz kolejny obejrzeć miasteczko Twin Peaks 

  • można raz na jakiś czas odpuścić trening z powodu warunków atmosferycznych

  • można wywoływać duchy

  • można palić zapachowe świece,

  • można wykupić karnet …do kina

  • można zapatulić się w koc lub w kogoś

  • można nosić kolorowe skarpety, kilka par jednocześnie,

  • sprawić sobie przed drzwiami wrzosy, dynię z wyciętą miną albo chryzantemę,

  • możesz się rozwijać: E-kursy to świetna sprawa – nauka bez wychodzenia z domu, możesz się zawinąć w koc i chłonąć wiedzę, ćwiczyć, doskonalić się!

    Dbam o CUD proponuje Zarządzanie stresem lub Projektowanie Zdrowego Stylu Życia
    Więcej? Coś dla siebie znajdziesz u Edyty Zając: Sukces? Zarządzanie czasem? Pewność siebie? Jej kursy to prawdziwe petardy pobudzania pokładów energii!

Jesień ma dwa oblicza. Każdemu przyda się wpaść do kupy liści i chwila refleksji, gdy za oknem mgła. Korzystajmy! A jakie są wasze sposoby na jesienne marudzenie?

 

 

Anna Paluch

Anna Paluch

Jestem psychologiem, psychodietetykiem, specjalistą ds. żywienia, trenerem w Psychologia w Polsce, właścicielką Gabinetu Psychodietetycznego Flow by Ania, autorką projektu “80 dni dookoła zdrowia”, E-kursów "Zaprojektuj Swój Zdrowy Styl życia", czy "Psycho dla dietetyka" ale przede wszystkim lubię i chciałabym inspirować do wprowadzania zmian w swoim stylu życia. Na zdrowie należy patrzeć całościowo i naprawdę trwałe i skuteczne efekty to wynik działań w wielu obszarach. Jednak te kroki są małe i bezbolesne, w ten sposób budują nasze nawyki i zostają z nami na dłużej w przeciwieństwie do szybkich rozwiązań i restrykcji. Szukanie sposobów dzięki narzędziom psychologicznym jak i dietetycznym w podnoszeniu jakości naszego życia jest moją pasją.
Anna Paluch
PODZIEL SIĘ!
Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someoneShare on Google+0Pin on Pinterest0