logo80wpr

2 kwietnia 2016 r. rusza nasz projekt pt. Nowe ciało – 80 dni do lata. Mamy nadzieję, że do niego dołączyłaś. Jeśli nie, to koniecznie zapoznaj się z informacjami na jego temat. Będzie nam miło, jeśli na 80 dni staniesz się członkinią naszego teamu. Zanim jednak rozpoczniesz swoją przygodę, przygotowałam dla Ciebie informacje na temat, jakich pomiarów powinnaś dokonać, aby później móc mierzyć swoje postępy. 

1. Body mass index- BMI

BMI = masa ciała (kg)/[wzrost(m)]2

  • niedowaga – BMI < 18,5 kg/m2
  • norma – BMI = 18,5-24,9 kg/m2
  • nadwaga – BMI >= 25 kg/m2
  • otyłość – BMI >= 30 kg/m2

2. Obwody ciała

  • obwód talii – najwęższe miejsce tułowia
  • obwód pasa – 1 cm poniżej pępka
  • obwód klatki piersiowej – 1 cm poniżej linii sutków
  • obwód bioder – przez środek pośladków
  • obwód uda – najszersze miejsce
  • obwód łydki – najszersze miejsce
  • obwód ramienia – najszersze miejsce

3. Prawidłowa ilość tkanki tłuszczowej

  • kobiety – 20% – 30%
  • mężczyźni – 10% – 20%

4. Obwód talii

  • kobiety: norma < 80 cm, nadwaga – 80-87 cm, otyłość > 88 cm
  • mężczyźni: norma < 94 cm nadwaga – 94-101 cm otyłość > 102 cm

5. Zawartość wody w organizmie

  • kobiety – 50% – 55%
  • mężczyźni – 60% – 65%

Ponieważ niektórych pomiarów ciała trudno jest dokonać samodzielnie, warto skorzystać z oferty gabinetu dietetycznego lub dobrze wyposażonej siłowni. Mieszkanki Wadowic i Lęborka (i okolic) będą mogły za darmo wykonać pierwszą analizę składu ciała w Gabinecie Psychodietetycznym Flow By Ania oraz Forfit Akademia Zdrowia na hasło dbam o cud. Promocja obowiązuje od 24 marca do 21 czerwca 2016 r.

Stopień zaawansowania

Ćwiczenia, które poznasz już wkrótce, są adresowane dla trzech grup osób:

  • dla początkujących – jeśli nigdy nie ćwiczyłaś z obciążeniem bądź miałaś 3-miesięczną lub dłuższą przerwę
  • dla średniozaawansowanych – jeśli ćwiczyłaś z ciężarkami co najmniej przez ostatnie 3 miesiące 2 razy w tygodniu
  • dla zaawansowanych – jeśli ćwiczyłaś z obciążeniem 3 razy w tygodniu przez ostatnie 6 miesięcy

Zdjęcie sylwetki

Ogromną motywacją może być też zrobione przed wyzwaniem zdjęcie sylwetki z przodu, z tyłu i z boku.

Tym w Was, które po raz pierwszy zaczynają przygodę ze sportem albo miały długą przerwę, polecam artykuł o 10 metodach na rozpoczęcie uprawiania sportu w skuteczny sposób. 

Daj znać, jak Twoje przygotowania do sportowego wyzwania. Ja i Monika Grobelna jesteśmy bardzo podekscytowane perspektywą spotkania z Tobą. 

Anna Paluch

Anna Paluch

Jestem psychologiem, psychodietetykiem, specjalistą ds. żywienia, trenerem w Psychologia w Polsce, właścicielką Gabinetu Psychodietetycznego Flow by Ania, autorką projektu “80 dni dookoła zdrowia”, E-kursów "Zaprojektuj Swój Zdrowy Styl życia", czy "Psycho dla dietetyka" ale przede wszystkim lubię i chciałabym inspirować do wprowadzania zmian w swoim stylu życia. Na zdrowie należy patrzeć całościowo i naprawdę trwałe i skuteczne efekty to wynik działań w wielu obszarach. Jednak te kroki są małe i bezbolesne, w ten sposób budują nasze nawyki i zostają z nami na dłużej w przeciwieństwie do szybkich rozwiązań i restrykcji. Szukanie sposobów dzięki narzędziom psychologicznym jak i dietetycznym w podnoszeniu jakości naszego życia jest moją pasją.
Anna Paluch

Latest posts by Anna Paluch (see all)

PODZIEL SIĘ!
Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someoneShare on Google+0Pin on Pinterest0