20160203_214752

 

Jutro Tłusty Czwartek! Wszędzie będą pączki, to u Nas też musi zabłysnąć temat! Jeżeli macie ochotę i lubicie pączki to proszę bardzo jedzcie! Raz w roku, to nawet na diecie wolno! Ja na pewno zjem, bo chcę i lubię! Jednak, żeby jeden pączek nie zamienił się w tryliard może warto zrobić sobie alternatywne dietetyczne serowe oponki?

Dlaczego są super?

  • Serowe – a więc nie tylko węglowodany, ale jeszcze białko. Bilans się zgadza.
  • Z mąką razową, a więc mniejsze zło.
  • Zamiast cukru możesz użyć ksylitolu z niższym indeksem glikemicznym, ciasto jest bez drożdży, nic się nie zepsuje. 
  • Pieczemy je w piekarniku, a nie na głębokim tłuszczu i to już jest wystarczający powód do radości.
  • Robi się je naprawdę szybko!

Chcecie przepis? Proszę bardzo! A jakie u Was królują „pączki”?

Dietetyczne serowe oponki
Write a review
Print
Ingredients
  1. 1,5 szklanki mąki pszennej
  2. 1,5 szklanki mąki pełnoziarnistej
  3. 250 g białego twarogu
  4. 2 łyżki śmietany
  5. 1 jajko
  6. 2 żółtka
  7. 3 łyżki cukru/ksylitolu/cukru kokosowego
  8. 1 łyżeczka sody
  9. 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Instructions
  1. Mąkę wymieszaj z sodą, proszkiem do pieczenia, cukrem. Dodaj jajko oraz żółtka, następnie śmietanę i ser biały. Wyrabiaj jednolite ciasto. Rozwałkuj na grubość 1 cm i wycinaj krążki szklanką a w środku dziurkę kieliszkiem. Układaj na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piecz w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez 8 - 10 minut.
  2. Po ostudzeniu możesz polać roztopioną gorzką czekoladą lub posypać cukrem pudrem z dodatkiem cynamonu.
  3. To połączenie pączka, donuta i słodkiej bułeczki!
  4. Z porcji wyjdzie około 15 oponek!
Dbam o cud. https://dbamocud.pl/
Anna Paluch